Supervision

Jeg er uddannet supervisor, og har solid erfaring med gruppesupervision af pædagogisk personale og sagsbehandlere i socialforvaltninger, på specialskoler og behandlingshjem samt på opholdssteder, angående komplekse problemstillinger hos børn/unge og deres familier. 

 

I mine supervisioner er intentionen at skabe et trygt og refleksivt rum, med opmærksomhed på både medarbejdernes og børnene/de unges perspektiver. 

 

Jeg har en systemisk narrativ tilgang til supervisionsopgaven og vil derfor være optaget af at lave gode rammer, sikre fortrolighed og facilitere refleksion og en udviklende proces i rummet. De metodiske redskaber jeg bruger, er ofte reflekterende team eller andre reflekterende processer, som giver deltagerne mulighed for at komme lidt i ”metaperspektiv” og dermed få mulighed for at se anderledes på problemstillingerne og få øje på nye vinkler.  

 

Jeg inddrager efter behov min viden om psykiske og neuropsykologiske udfordringer hos børn og unge samt viden om komplekse familiedynamikker.  

Supervisionen kan være sagssupervision og dermed være mere konsultativ. Formålet er her at øge gruppens viden om specifikke problemstillinger hos børnene og hvordan man skal forstå og tilgå opgaven.  

 

Jeg kan efter aftale supervisere ud fra specifikke pædagogiske metoder som Low-arousal og en mentaliserings baseret tilgang. 

 

Jeg superviserer også individuelt, hvis du er psykolog og har brug for supervision enten i forhold til din autorisation eller sparring på dit psykologarbejde.  

 

Jeg superviserer ligeledes pædagogiske ledere samt øvrigt pædagogisk personale individuelt i forhold til organisationen og komplekse problematikker. 

Undervisning

Jeg tilbyder undervisningsforløb til specialskoler og opholdssteder med børn og unge angående pædagogisk/ psykologisk forståelse for børn og unge med psykosociale udfordringer og diagnosticerede vanskeligheder. 

Jeg underviser i emnerne: Low-arousal pædagogik, den mentaliseringsbaserede tilgang til børn/unge, samt undervisning i diagnose forståelse og struktureret pædagogik for børn og unge med autisme eller ADHD. 

Jeg har tidligere haft undervisningsforløb på Specialskoler, opholdssteder, samt dag og døgnbehandlingsteder. Ved et længere forløb er det muligt at undervisningen kan tilrettelægges sammen med en kollega. Kontakt mig endelig for en samtale om behov og tilrettelæggelse. 

Grethe Lohman Jayatissas Psykolog klinik, børnepsykologi. Psychology clinic for Grethe Lohmann Jayatissa